top of page

מיתוסים

עודכן: 30 באוק׳ 2023

הרבה דברים נאמרים על השיטה הרבה דברים מתרגלים עם הכתובת האלגנטית- "פילאטיס"

אבל האם הם באמת כוונת המשורר? האם הם באמת חלק מהשיטה?

קבלו כמה מיתוסים על השיטה קונטרטלוג'י, או כפי שקוראים לה לאחר מותו של גוזף פילאטיס: פילאטיס:


  1. פילאטיס יצר את השיטה עבור רקדנים. לא! לא נכון. רקדנים נשלחו מהלהקות שלהם בניו יורק לג'וזף פילאטיס ע"מ להתחזק, לשפר טכניקה ולטיפול בפציעות שלהם. השיטה עוצבה ונועדה עבור כולם: לעו"ד, לבנקאי, למוסיקאים, לסטודנטים וגם לרקדנים!

  2. הדבר העיקרי בשיטה הוא הנשימה. לא! לא נכון. הנשימה חשובה מאוד והיא בהחלט משרתת את התנועה שלנו. אבל.. עליה להיות חופשית עמוקה וטבעית לאורך כל האימון. דגש והנחייה על הנשימה מתקיים רק בתרגילי נשימה ייעודים אותם הגדיר פילאטיס. תרגילים בהם הנשימה מובילה את התנועה והם ספציפיים ולא משמשים לאורך כל התרגול.

  3. בפילאטיס לא מזיעים! ממממ.. לא מדויק לא נכון בעליל. אם אתם לא מזיכים כנראה שאתם לא מתרגלים פילאטיס. פילאטיס הוא אימון אינטנסיבי ומתאגר. העבודה דורשת מאמץ דול של כל הגוף בכל רגע נתון, זה לא מדיטציה, או מתיחות או שיעור נשימות. ההזעה היא לא העניין כאן (אין מטרה של עבודת סיבולת או אירובי כן?!). יש מצב שתזיעו ויש מצב שלא, אבל המאמץ מורגז בכל רגע נתון בשיעור.

  4. יש פילאטיס מזרן ויש פילאטיס מכשירים? לא נכון!! לא נכון כלל. המזרן הוא חלק אינטגרלי, מובנה ובלתי נפרד מהשיטה. המזרן הוא מכשיר לכל דבר. העבודה על המכשירים תבנה את הגוף לקראת עבודת המזרן. אין הפרדה בין מזרן למכשירים. הם משלימים, נבנים ושלובים יחדיו ולכן- חשוב לתרגל אותם במקביל!!

  5. עקרונות השיטה לפי ג'וזף פילאטיס הם: מרכז, ריכוז, שליטה, דיוק, נשימה וזרימה. לא מדויק. העקרונות אמנם מתקיימים וחשובים אבל פילאטיס מעולם לא דיבר עליהם כך או הגדיר אותם בצורה כזו. הם נכתבו בספר שנכתב על השיטה, שנים לאחר שפילאטיס נפטר. הקונספט עליו דיבר פילאטיס היה אחד: Move!!!

  6. האביזרים בשיטה הם גליל, גומיה, כדור קטן וכדור גדול. לא מדויק ! פילאטיס מעולם לא השתמש בהם. הם יכולים להיות נהדרים לשילוב בשיעור אבל בגדול- אינם קשורים לשיטה.

  7. לרפורמר קוראים מיטה, אפשר להבין את השיטה לעומקה רק עם המכשיר הזה. לאאאאאאא רפורמר הוא מכשיר אימון ומקורו מהמילה- reform- לבצע רפורמה בגוף, עיצוב מחדש. הוא לא מיטה ולא ניתן להבין את השיטה במלואה בתרגול רק על מכשיר אחד. זה כמו ללמוד אותיות בעברית עד האות ד ולעצור. פילאטיס מכשירים זה לא רק רפורמרים... כל מי שאי פעם תרגל פילאטיס מכשירים מכיר את הרפורמר – מיטת התרגול שמאפשרת עבודה נהדרת לחיזוק, מתיחה וקואורדינציה של הגוף. אבל מכשיר אחד, מעולה ככל שיהיה, לא יכול לפתח את כל המיומנויות החשובות לגוף שלנו. מיומנות של שיווי משקל, למשל, לא מאותגרת כמעט בכלל במנחי ישיבה ושכיבה על הרפורמר. וזו מיומנות כל כך חשובה. בעיקר כשמתבגרים. ובכלל, כאשר אנחנו "מתבייתים" על מכשיר מסוים, הגוף שלנו מתרגל לדפוס המאמץ, קצב ההתקדמות מוגבל ואנחנו גם פחות מאתגרים את המוח והאוריינטציה. והכי חשוב, ככל שיש יותר סוגי מכשירים, האימון יותר מגוון, יותר מהנה ולכן קל יותר להתמיד לאורך זמן. זו הסיבה שאצלנו הסטודיו מאובזר במכשירים אחרים של הפילאטיס הקלאסי. הרי כמו שאמרנו יש עוד מגוון מכשירים שגוזף פילטיס ייעד לשיטה. מביניהם: cadilac, wunda chair, ladder barrel, arm chair, ped o pull, foot corrector, toe corrector, neck stretcher, ועוד.... כל שיעור מתבצע על מכשיר אחר, שמעודד את המתאמנים שלנו להתנסות בתרגילים חדשים, ולקבל על עצמם אתגר מתמיד של מיומנויות כוח ושיווי משקל. אה, והם אף פעם, אבל אף פעם, לא משתעממים! כי אצלנו הגייון הוא שם המשחק 😀. אז בפעם הבאה שאתם שואלים אותי אם יש שיעורים לתרגול רק על מכשירים או רק על מזרן או רק טוואר או רק רפורמר- התשובה היא- לא!! השיטה מורכבת ממרכיבים רבים, ממכשירים רבים והמזרן הוא אחד מהם. לפעמים נלמד רפורמר ומזרן, לפעמים טוואר וקשתות, לפעמם כסאות ומזרן לפעמים כולם מתאמנים יחד ולפעמים לחוד. זאת לא המטרה, זהו האמצעי. אין חוקים ואין מבנה מוגדר. ישנה מסגרת ובה חופש גדול למודה לבחור מה נלמד בהתאם לכיתה, לרמה, לאנרגיה, לצורך. זהו חלק בלתי נפרד וחשוב בשיטה. להתנסות ולהכיר את מרכיביה השונים שמתחברים למהות אחת, שפה אחת. מוזמנים להצטרף אלינו ולהנות מהקסם של השיטה המופלאה.


bottom of page