top of page

אופנה יד שניה

יד שנייה הפכה לחלק בלתי נפרד מעולם האופנה בישראל

בתקופה שבה הנושא הסביבתי בוער יותר מתמיד, זו הזדמנות מצוינת להפחית זיהום ולהיטיב עם כדור הארץ - מבלי לוותר על הסטייל, אלא ההפך.


 אני מזמינה אתכן להצטרף לשינוי ולהנות מביגוד ספורטיבי מארון הבגדים שלי ושל מדריכות הסטודיו.

ביגוד איכותי ושווה (חלקם אפילו לא נלבשו ועם הטיקט) במחיר לכל כיס! הסטנד יהיה בסטודיו החל מחודש מרץ להנאתכם.


בסוף כל העניין הוא בלדייק את הבחירות שלנו, וכדי באמת להפחית בזבוז, צריך גם להפחית בצריכה. דיוק הבחירות שלנו גם יאפשר לנו לוק מדויק יותר וייחודי יותר, וגם יפחית זיהום באופן משמעותי.





וכעת, אם אתם מש לא מהאנשים של יד שניה, קבלו כמה טיפים לתחילת הדרך עם יד-שנייה:

להתחיל בקטן אם קשה לכם עם המחשבה שמישהו לבש את הבגד לפניכםאפשר להתחיל בלרכוש אקססורי– חגורה, תיק, מטפחת. להכניס לארון פריט יד-שנייה שתאהבו ותהנו ממנו יכול להיות דבר נהדר שיצור לכם תחושת הצלחה ויתן לכם מוטיבציה לבקר שוב בחנות.


חדש זה לא בהכרח נקי במפעלי הייצור ההיגיינה נמוכה, כך שבגד חדש הוא לא באמת נקי יותר. במפעלים רבים הבגדים שלנו מיוצרים על הרצפה, ועוברים תהליך ארוך מאוד עד שמגיעים אלינו. הריח ה״חדש״ שמזוהה עם בגדים חדשים, מתקבל ע״י חומר כימי שנקרא 'אוראה פורמלדהיד', אותו היצרנים מוסיפים לבגדים כדי למנוע התפתחות של עובש על הבגדים. משתמשים בכימיקל הזה בעיקר על בגדים שנשלחים למרחקים ארוכים במכולות חמות ולחות כמו למשל מאסיה ומדרום אמריקה, לארצות אחרות.


חפשו את הטיקט להיות ערניים לגבי אטיקטים שעשויים להיות על הבגד, גם יקל על המחשבה. לחנויות יד-שנייה מגיעים כל-כך הרבה בגדים חדשים שלא נלבשו מעולם, וזה קורה כאמור כי העולם שלנו מוצף בבגדים שאת רובם אנחנו לא לובשים.


בואו עם ראש פתוח לפתוח את הראש לסגנונות חדשים, כדי לדעת איזה סגנון אתם יותר מחפשים ולהקטין את הסיכוי ללכת לאיבוד.



אין ספק שצריך לעבור מכשול פסיכולוגי כדי להיפתח לעולם היד השנייה.

מה מאפיין את הקהל ההולך וגדל שנשבה בקסם הזה?


ראשית, מניע כלכלי עומד ברקע לצורך האמיתי - ייחודיות וערך.


בגדי יד שנייה שרדו את מירוץ החיים, יש להם נוכחות על זמנית ומיוחדת. הקנייה ברשתות מאפשרת בגדי מיינסטרים, אופנה עכשווית שמסמלת סטטוס ושייכות. מצד שני, זו אופנה ברת חלוף.

לבגד באמת אין היסטוריה, והוא עלול להיעלם כלא היה. חנויות יד שנייה, לעומת זאת, מעניקות בחירה חופשית, בתוך מגוון אינסופי שבו כל פריט ייחודי ונטול תאריך תפוגה. האדם לא בוחר מתוך קולקציה אלא מייצר אותה לעצמו. וזה הערך שמושך יותר ויותר צרכנים לשוק הזה.


משתנה משמעותי נוסף הוא המודעות הגוברת לזיהום שמייצרת תעשיית האופנה והעידוד לקיימות. יש אנשים שעבורם קניית בגדי יד שנייה היא הצהרה מוסרית ערכית, מעבר למראה הבגד. ואכן, מחקר מצא שצרכני יד שנייה יותר מודעים סביבתית ומחפשים ערך וייחוד.


עבור חובבי היד השנייה, העובדה שהבגד משומש היא רק משתנה אחד בתוך מגוון התכונות שלו, ואם הבגד מתאים לתפיסה של מי שאני רוצה להיות, הוא ימצא את עצמו לגמרי שלי.

bottom of page