top of page

Contrology

עודכן: 18 בדצמ׳ 2022

סוף סוף זה קרה- התחדשנו בציוד חדש קלאסי, מופלא וייחודי, הכי קרוב לשיטה הקלאסית אותה יצר ג'וזף פילאטיס.

ועכשיו כמה מילים אודות הייחודיות שבעניין:

אז כפי שכבר הבנתם השיטה המקורית נוצרה ע"י ג'וזף פילאטיס. שלימים נקראה גם Contrology.

השיטה כוללת רצף תרגילים שיטתי שמטרתו לעצב, לתקן ולחנך את הגוף כולו.

השיטה כוללת אוסף של מכשירים מוכרים כמו:

Mat, cadillac, reformer, arm chair, high chair, arm chair, wunda chair, foot corrector, toe corrector, spine corrector

כשמם כן הם- לשנות, לתקן ולחזק את הגוף תוך כדי חינוך הגוף מחדש.

המכשירים מאובזרים בקפיצים ובנויים על עקרון ההתנגדות. הם מספקים לגוף תמיכה מקסימלית ובו זמנית יצירת כוח, גמישות ותנועתיות מירבית.

אימון בשיטה זו מלמד את הגוף כיצד להפעיל את כל השרירים בהרמוניה, לשלוט בתנועה, לפתח מודועת גופנית ליציבה, לאחזקה של הגוף ולגיוס השרירי ועל כן מסייע בהקלה בכאבים קיימים ומניעת פציעות עתידיות.

סדרת מכשירי הפילאטיס Contrology נולדו משיתוף פעולה של ג'יי גריימס, קארן פרישמן ועמיתים נוספים עם balanced body מתוך מחויבות לשימור מורשת הפילאטיס ובמטרה לשחזר את מכשיריו של ג'ו פילאטיס בידיוק כפי שהיו במקור.

צוות השחזור עבד בקפדנות יתרה ונבחנו כל פרטי המכשירים המקוריים שהשתנו עם הזמן והתרחקו מהמקור. לאחר מחקר ארוך שנים בו תועדו המכשירים המקוריים, נאספו חומרים ונלקחו עדויות מאנשים שהשתמשו וחוו את המכשירים בסטודיו של פילאטיס בניו-יורק – כיצד השתמשו בציוד? מה הייתה התחושה? איך היה בנוי? אילו שינויים ופיתוחים הכניס פילאטיס במהלך חייו? …

והתוצאה הם סדרת מכשירי פילאטיס הקרובים ביותר לציוד המקורי שייצר ג'ו פילאטיס ושימשו בסטודיו בשדרה השמינית של ניו יורק עד לפטירתו ב 1967. המידות והחומרים מהם עשוים מכשירי Contrology כולם נאמנים למקור.

כל החלקים הם שיכפול מדויק של המקור ויוצרו במיוחד כדי לתת את התחושה והפונקציונלית המושלמת והייחודית שהיו לרפורמרים המקוריים של פילאטיס כולל הניואנסים הקטנים ביותר.


מה השתנה במהלך השנים אתם בטח שואלים? לאורך השנים, לא הבינו את חשיבות מרכיבי המכשירים שהיו אז מכל הבחינות: המידות, החומרים והשילוב ביניהם, לכן החלו לשנות אותם בניסיון לאפשר למתאמן נוחות מירבית (זו לא בעצם המטרה שלנו). אבל המטרה היא שהמתאמן יתחזק.

בנוסף היו טעמים כלכליים: בניסיון להוזיל את עלויות הציוד (חבל במקום רצועת עור, ידית בד במקום ידית עץ ועור, פלסטיק במקום אלומיניום וכו). הציוד המודרני הינו שונה לחלוטין מהציוד המקורי בכל פרמטר אפשרי והדבר מתבטא בצורת עבודה שונה, בפידבק שהמכשיר נותן לגוף, בתחושה על ועם המכשיר, בתפעול הציוד ובתמיכה שהמכשיר מספק לתרגילים המקוריים.


אז כמו שחלקכם כבר חווה בחודש האחרון- הסטודיו התחדש והשתדרג בדיוק בציוד הזה!!!

ההחלטה נבעה כמובן מהצורך להיות הכי טובה שיש! שהסטודיו שלי יהיה ברמה הכי גבוהה שיש: עבורי, עבור המדריכות שלי ועבורכם מתאמנים יקרים שלנו!

ואין הכוונה רק ברמת האסתטיקה כי אם ברמה המקצועית, הדיוק, התשומת לב, ההבנה התנועתית ובפרטים הקטנים במכשירים שעושים את כל ההבדל…

אז תתכוננו... כי העבודה הולכת להיות קשה, מדויקת אבל בעיקר מתגמלת!!!!


bottom of page