Pilates & More

סטודיו לפילאטיס ותנועה
מור שבת בצלאל
צור יצחק, Israel

©כל הזכויות שמורות לסטודיו פילאטיס אנד מור / עוצב ע"י SITIX

    קפה


    כמה עובדות מעניינות על קפה, קפאין... שתיית קפה מעל 2-3 כוסות ביום עלול ליצור מחסור בויטמין B12, B6, B1, חומצה פולית, מקטין את רגישות הגוף לאינסולין ופוגע במידה מסוימת ביכולת הגוף לניהול תקין של רמות הסוכר בדם ורמות האסטרוגן אצל הנשים (דבר המעלה את הסיוי להתפתחות סרטן השד והרחם).

    הקפאין גורם לעליה בלחץ הדם, לפרפורים בלב ולעצבנות. הקפאין גורם לגוף לאבד מגנזיום, הגורם לתשישות, שיבושים בחילוף החומרים, כיווצי שרירים ו/או עוויתות.

    נטול קפאין, רעיל לא פחות מקפה עם קפאין מאחר ויש בו ריכוז גבוה יותר של אלקטרוליטים, Theobromine, Theophylene, טריכלורואתילן ואצטון אשר משתמשים בו בתהליך הוצאת הקפאין- הקשור להשפעות מסרטנות על קמות גוף האדם וכלי הדם.

    בקיצור, עדיף לא להגזים... ולא לשתות יותר מ 2 כוסות ביום. ממליצה להחליף בתה ירוק ולהשאיר את הרגלי הקפה המוגזמים מחוץ לגוף שלכן... הוא כן מעורר ולכן כן מומלץ לפני פעילות גופנית. אז שמרו אחד מהשניים- עדיף ללא חלב- לפני האימון :) ואם כבר לשתות, אז באמת מתי מומלץ?? דווקא לא על הבוקר! למה? כי רק נדמה לנו שהגוף זקוק לקפאין להתעורר. הוא זקוק לזה הרבה יותר בעוד שעתיים שלוש. כשאנחנו מתעוררות, רמת הקורטיזול, שידוע גם כהורמון המתח, עולה כדי לעורר את הגוף משנת הלילה. בדרך כלל זה קורה בין שבע לתשע בבוקר, ובשעה הזו הגוף לא זקוק לקפאין. הפרשת הקורטיזול נעשית בגלים, ורמות השיא חוזרות בצהריים, ב-12:00-13:00, ואחר הצהריים, ב-17:30-18:30. לכן, כדאי לשתות קפה בשעה 9:30 או 11:30, כשרמת הקורטיזול בשפל. בכל אופן, עדיף לא להגזים בקפה, כי הגוף מפתח עמידות לקפאין, ורמת הקורטיזול שמופרש בגוף יכולה לגדול, דבר שעלול כמובן להזיק לנו! תעשו ניסיון... להזיק זה לא יכול!

    #ויטמיניםומינרלים #סדריומי #משקאות