top of page

חגי תשרי ומה שביניהם...

עודכן: 23 באפר׳ 2020

ימים מיוחדים בשנה: החיים שלנו בתוך החגים נעים בציר שבין חוסר שגרה לכמעט שגעון:

מעט ימי עבודה, ילדים בחופש, אירוח, אוכל אוכל ועוד אוכל....

בתוך הימים האלו האתגר הגדול ביותר הוא לשמור על שגרת הזנה בריאה

הפיתויים, הגירויים, הסביבה גורמים לנו לקחת עוד ביס מעוגה ולטעום עוד קצת מזה ומזה ומזה....

בסוף ההנאה הרגעית הזאת, עולה לנו ביוקר, בעוד קילו או שניים או שלוש ובעיקר בתסכול ובמלחמה הידועה מראש.


איך בכל זאת אפשר לייצר שגרה בתוך החוסר שגרה?

אחד הדברים שלי עוזרים בימים האלו היא קודם ההבנה שתמיד לאורך השנה יהיו ״ימים מיוחדים״

יום הולדת, אירוע, מסעדות, חגים ושבתות

ואני בתוך הציר הזה מבינה שאני צריכה ללמוד לנוע בתוכו, ליצור לי אבני דרך, שייצרו לי ״הצלחה בלתי נמנעת״

בימים האלו אני ממש מתכננת לי איך ייראה היום שלי מהבוקר עד הערב.

אם יש לי ארוחה חגיגית בערב, אני דואגת להזין את הגוף שלי בצורה המיטבית ביותר לאורך כל היום ולא להגיע לשולחן החג -מורעבת!

אם תגיעי ״מורעבת״סביר להניח שתאכלי הרבה יותר. גדול יותר, משמין יותר. תדאגי לאורך כל היום לא להרעיב את התאים שלך ולספק לגוף שלך הזנה שתשאיר אותך שבעה חיונית ורגועה.


תפרסי את היום שלך לבין 4-5 ארוחות כמו בתפריט. 3 ארוחות עיקריות +ביניים אחת,אל תוותרי אל אף אחת מהארוחות. אם יש צורך אז עוד ביניים אחת כנהוג בתפריט.


ומה עם הקינוח? מה עם העוגה? את בטח שואלת....

תראי, אם את מכירה אותך ויודעת שלא תסתפקי בביס אחד... (ואגב זה ממש לא אשמתך בכל מקרה, כי סוכר (כן כל סוכר) משחרר אצלך

הורמון עונג שגורם לך לכהות חושים ולרצות עוד ועוד ועוד מאותו הקינוח).

במקרה הזה:

פשוט תוותרי מראש. זה הוויתור הכי משתלם שתרגישי. כי זאת ההזדמנות שלך להתחיל להחזיר שליטה לחייך ולהרגיש מה זה אושר אמיתי.

ותזכרי החיים על הרצף-רצופים ימים ״מיוחדים״ של חוסר שגרה.

קבלי אותם כחלק בלתי נפרד מחייך ותהני מכל הטוב שיש להם להציע!!!

לפניכם מס דרכים לחזור לשגרה ולהתקרב למשקל היעד.

1. לא לדלג על ארוחת הבוקר. לאכול יותר, מוקדם יותר. מניסיון, אחת הסיבות הגדולות לאכילה לילית היא שאנשים לא אוכלים מספיק מוקדם יותר באותו היום, אם זה אומר דילוג על ארוחת הבוקראו שתייה בלעדית של כוס קפה או חטיפה של פרי בודד ומסכן, בחירה רק של סלט פשוט לארוחת צהריים – או וויתור על ארוחת אחר הצהריים …מה שבטוח זה שעם התנהלות כזאת – בוודאי שנהיה רעב בערבים. זהו מתכון ישיר לאכילת יתר והשמנה מהירה. מומלץ לאכול ארוחת בוקר מזינה שנביא איתנו לעבודה או נאכל לפני שנצא, ולא לדלג.

2. אכלו מאוזן לאורך היום. צרו שגרה של אכילה מסודרת. כדי למנוע אכילת יתר יש לאכול בצורה שווה לאורך כל היום. חשוב לאכול ארוחת בוקר מזינה וגם ארוחת צהריים, להכיו מראש או להזמין לפני שניהיים רעבים. חשוב לכלול מקורות חלבון, שומן בריא, פחמימות, פירות וירקות במהלך כל היום. כמו כן, חשוב שיהיה עליכם חטיף המכיל מעט שומן לשעות הצהריים תדאגו לאכול משהו כל 4 שעות,כך לא תגיעו לארוחה רעבים עם צורך לנשנש ותהיו צעד אחד קדימה למשקל יעד שרציתם.

3. שמרו על הגוף בתנועה- הליכה קלה לאחר הארוחה למשל. מחקר שנערך לאחרונה מצא כי כאשר הוצעו שוקולד לאנשים אחרי הליכה של 15 דקות נמרצות, הם אכלו מחצית מהכמות שהיו אוכלים אחרי ישיבה של 15 דקות בשקט. כמות קטנה של פעילות גופנית בשעות הערב עשויה לעזור לרסן את התשוקה למתוק ונשנושים.

4. אכלו רק במטבח/פינת אוכל- לאכול רק במטבח או בפינת אוכל המיועדת לאכילה. הפכו את זה לכלל בביתכם: אוכל נצרך רק במטבח (או בחדר האוכל) ליד שולחן. גם אם בוחרים לאכול משהו לאחר ארוחת הערב,על ידי אכיפת החוק הזה, מן הסתם תאכלו יותר בזהירות וכתוצאה מכך תאכלו הרבה פחות. 5. לאכול מצלחת ובלי הסחות דעת- במקום מהקופסה / שקית, שבו ואכלו מצלחת! כך הכמות תהיה מדידה, וגם תהיה לכם ביקורת על מה נכנס לפה. חשוב גם ללמוד לאכול בלי הסחות דעת (לא טלוויזיה, קריאה, משחקים טלפון סלולרי, וכו). 6. שמרו פינוקים מחוץ לטווח ראייה- אתם בהחלט יכולים להנות מפינוק יומי כחלק מתזונה בריאה. עם זאת, יש לנו נטייה שאם אכלנו משהו קטן מתוק, הוא הופך לשנים, שלושה או יותר…כדאי לשמור על הפינוק מוסתר. מומלץ לשמור את הפינוקים עמוק – עמוק במקפיא או במזווה ולהוציא רק בשעה 16:00. השעה הנכונה למתוק! 7. הקפידו על שתיית מים מרובה- מים, מים ושוב מים. הם חשובים ומועילים לאיכון המערכת ולירידה במשקל. כדי להכניס עצמכם שוב לשגרה בריאה ומבוקרת אני ממליצה לפתוח את הבוקר עם כוס מים ומיץ לימון. כמו כן כדאי לצרוך מינימום 8 כוסות מים ביום. בנוסף, ממליצה להמעיט במשקאות מוגזים ודיאטטים ולהגביל צריכתם ל 3 כוסות בשבוע. שתו הרבה מים, ותה ירוק התורם לאיזון. 8. יחד זה לא לבד- שתפו מישהו בתהליך שאתם עוברים- יסייע לכם בהקפדה ובתחושת המחויבות והאחריות למטרותיכם.

זכרו: הכל בידינו. נבחר לא לקחת אוכל לעבודה, סביר להניח שנמצא את עצמנו מנשנשים במטבחון או מזמינים ארוחה שברור לנו שהיא לא טובה לנו. וכך נחזור על אותה הנפילה יום אחרי יום..בחרו בעצמכם. בלארגן לעצמכם אוכל. בלאכול כראוי לגופכם ואם קשה לבד, בחרו במסגרת שתחייב אתכם ליישם! אז, תראו מה קורה…



שתהיה שנה מתוקה כדבש!



bottom of page