Pilates & More

סטודיו לפילאטיס ותנועה
מור שבת בצלאל
צור יצחק, Israel

©כל הזכויות שמורות לסטודיו פילאטיס אנד מור / עוצב ע"י SITIX

    גלידה, שרבטים, קיץ....

    Updated: Jul 1, 2019


    עונת הקיץ הינה עונה המרובה באירועים, מסיבות, חופשות ובילויים בחוף המלווים בשפע של מאכלים מפתים ומענגים.

    מה עושים על מנת להמשיך את תהליך הירידה במשקל בצורה מאוזנת ולאפשר לנו להנות מהמפגשים החברתיים היציאות והבילויים?

    אז ראשית, עלינו לשמור על סדר


    כשהיום מאורגן מבחינת אוכל, חופש הבחירה בידינו, אנו בוחרים לאכול את מה שאנו רוצים ולא מגיעים למצב של ברירת מחדל ואכילה של "מה שיש". עלינו להימנע מלהגיע למצבי רעב קיצוניים בהם קשה לשלוט על הכמות וסוג המזון הנאכל.

    שנית, לעיתים, בגלל עומס החום מעדיפים פירות על פני ארוחות מלאות

    מתוך תחושת קלילות וניסיון להרוות את הצימאון, יש לזכור שהפירות אכן בריאים ומזינים, מכילים ויטמינים ומינרלים רבים, אך.. עשירים מאוד בסוכרים פשוטים ובכמות של יותר מ 2 מנות ליום הם מהווים תוספת נכבדת של קלוריות. והם אינם תחליף לארוחה המכילה את כל אבות המזון.

    שלישית, הקפדה על שתייה מרובה


    רצוי וכדאי להרבות בשתיית מים. בקיץ הגוף מאבד הרבה נוזלים ועליתים אנו מפרשים את תחושת הצמא כתחושת רעב. במצב כזה נמשיך לאכול ללא הגעה לתחושת שובע כי הגוף בעצם זקוק לנוזלים.

    רביעית, חשוב לשמור על שגרת פעילות גופנית קבועה במהלך השבוע.


    פעילות זו מאפשרת לאזן חריגות בלתי נמנעות מעצם השינויים של אכילה בחוץ. את הצורך במשהו מתוק, צונן וקר אפשר לספק בגלידות דלות שומן, גלידה סורבה, יוגורט וקרטיבים על פני גלידות עתירות שומן, מילקשייקים ועוגות.

    בנסיעות לחופשות יש להצטייד מראש.

    הצטיידו מבעוד מועד בחטיפים משלכם, חטיפי בריאות ונשנושי פירות וירקות עדיפים על פני החטיפים עתירי הקלוריות שיציעו לכם במטוס למשל. במהלך הטיסה הקפידו לקום כל חצי שעה לשתות 2 כוסות מים לפחות.

    כמה כללים שיעזרו לכם לשמור על שגרה:

    • במהלך החופשה כולה המשיכו להקפיד על משמעת שתיית מים. בתחילת כל יום קחו איתכם בקבוק גדול של מים ותשתו במהלך היום. לפםני כל אכילה הקפידו לבקש קודם כוס מים ותדאגו שבחדר יהיה תמיד בקבוק שתייה בכדי שלפני יציאה ובחזרה לחדר תוכלו לשתות.

    • אכילה מסודרת אפשר גם ליישם שאנו מחוץ לשגרה. נכון שיש דברים שלא תלויים בנו כמו ארוחות במלון, אך עדיין ניתנת בידינו אפשרות הבחירה והשליטה בכמויות. כמו כן תמיד אפשר למהלך היום להכין כריכים ממוצרי מזון מהסופרמרקט המקומי בתוספת ירקות ופירות. כך ניתן לבחור במאכלים המייחדים את המקום ומנגד לחסוך קלוריות מיותרות.

    • הצטיידו תמיד בפתרונות לארוחות ביניים (במיוחד שמסתובבים עם ילדים): קרקרים דלי שומן, פריכיות, תמרים, אגוזים, פירות טריים... והקפידו לאכול ארוחה בשרית /דגים רק פעם ביום.

    • קחו בחשבון כי גם באלכוהול יש קלוריות (מתפרק לסוכרים), ולכן הספקו בכוס יין אדום יבש או 1/2 ליטר בירה.

    • צמצמו קלוריות מיותרות- הימנעו ממזון מטוגן, רוטב שמנת או חמאה וסלטי מיונז. בכל מקרה יש לשאול ולברר ככל הניתן לגבי המנה לפני הזמנתה.

    • הרבו בהליכה- בכדי לחוות את המקום וטיילו הרב ברגל, רדו תחנה אחת קודם לפני היעד וצעדו את שארית הדרך. הליכה מרובה מעלה את ההוצאה האנרגטית ומאזנת את האכילה הבלתי שגרתית והשונה מכורח הנסיבות.



    באירועים ומסיבות הקפידו על מספר דברים:

    בתקופה של אירועים ומסיבות כדאי להגיע במצב רוח טוב ובהחלטה מראש כי נפיק הנאה מהאירוע וכי האוכל לא יהווה עבורנו איום, הרי שאירועים חברתיים הם חלק בלתי נפרד מחיינו ואין סיבה שיהפכו למכשול וקושי. אין כל סיבה לצום במהלך כל היום שלפני האירוע, הדבר גורר רעב חריג ובעקבותיו התנפלות אל מול שפע המזון המצוי ללא כל חשיבה ותכנון ולאכילה בכמות בלתי מבוקרת. בהגיענו לאירוע, אחרי שאמרנו שלום ושתינו (מים/שתייה דיאטטית), ניגד למזנון הבופה ונסרוק את כולו בעין ללא צלחת- קודם לראות מה ההיצע שיש ורק אחר כך נחליט ונבחר מה כדאי לקחת בצלחת.

    המלצה קטנה

    לוותר על מזונות "רגילים" שנמצאים ביום יום , כמו לחם וממרחים ולבחור מזונות אחרים. וותרו על מנות שלא אהובות עליכם במיוחד, התמקדו רק בטעים. ניגד עם צלחת אחת פעם אחת ונבחר כמות קטנה מכל מה שמצא חן בעינינו ורצוי למלא את הצלחת גם בירקות טריים ומבושלים.

    ההמלצה שלי

    להתמקד בחלבונים וירק. מומלץ לבחור בשרים ודגים לא מאוד שנים כמו - סטייק עוף או שיפודים, עוף בגריל, בקר פילה או סינטה. כמובן מומלץ להסיר את השומן הנראה לעין ולהימנע מבשרים שמנים כמו אווז, כבשף, איברים פנימיים, כבד קצוץ וכנפיים של עוף. מומלץ שהמנה הבשרית תהיה מספיקה ומשביעה עם תוספת של סלטי ירקות.

    וקינוח?

    אתם בטח תוהים מה עושים עם זה... אפשר לטעום כפית או שניים ממנת הקינוח ולקנח את הארוחה בסלט פירות/כדור גלידה סורבה או חצי פרוסת עוגה בחושה. ואפשר גם לוותר אם אין איזה צורך מיוחד.

    אל תעמיסו

    אל תרשו לעצמכם כי "שילמתם על מנה", או כי "האוכל חינם". חשבו על עצמכם ועל גופכם הפרטי והזינו אותו בטוב.

    חודשי הקיץ תוססים באירועים חברתיים, חופשות ובילויים, אך אל נשכח כי לאחר הקיץ מגיעים החגים, ואח"כ חורף וקשיים אחרים.

    על כן אל תדחו את מה שצריך לדאוג לו היום.תהנו גם מלוותר ותקחו בחשבון כי אלו לא החגיגות האחרונות ויהיו אחריהן עוד רבות.

    זכרו- אוכל הוא הנאה, אבל הוא לא ה- הנאת החיים. יש עוד דברים אחרים שמשמחים אותנו במיוחד... חופש מהנה!!!

    #חגים #תזונה_נכונה