top of page

פירות יער

עודכן: 23 באפר׳ 2020


פירות יער!! בפירות יער יש כמויות יפות של סיבים תזונתיים התורמים לפעילות תקינה של מערכת העיכולומניעת עצירות, לתחושת שובע ולאיזון רמת הסוכר בדם. הם מהווים מקור מצוין לויטמינים ושאר רכיבים תזונתיים חיוניים!

מה שמפתיע הוא שגם הם נמצאו מכילים חומרים נוגדי דלקת, מגינים על בריאות הלב וכלי הדם, שכן אחת ההשערות כיום היא, שהתקפי לב הם תוצאה של מצבים דלקתיים בכלי הדם.

פירות היער מכילים כמות נכבדת של ויטמינים מסוג A, E, C שנחשבים לאנטיאוקסידנטים. וכפיהנראה שחומר הצבע שיש בפירות האדומים הללו מסייע בשמירה על הזיכרון ותפקודי מוח נוספים, חיזוק הקולגן שבעור ושיפור זרימת הדם, דבר התורם גם הוא על הגנה על הלב.

למה פירות יער קפואים? בפרי מיובש יור דנפח הנוזלים, לכן כמויות זהות של פרי, מיובש או טרי, מכילות כמות סוכר וקלוריות שונה. בהקפאה, הפרי הטרי מועבר לטמפ' נמוכה מאוד, השומרת על כל ערכיו התזונתיים. ונמצא כי אין ירידה משמעותית בנוגדי החמצון שמכיל הפרי או של ריכוז אנתוציאנין. בתהליכי הייבוש, לעומת זאת, בעיקר בכאלו שאינם אורגניים, מתווספים לפירות גופרית וחומרים משמרים נוספים.

למה עוד? כי אכילת פירות יער מסייעת בשמירה על רמת החומציות הנכונה במערכת העיכול, עשויה למנוע צרבת ולשמור על איזון ברוב חיידקי הפה, ולכן משפיעה על בריאות השיניים והחניכיים.

מחקרים רבים מראים כבר שנים את הקשר בין צריכה של פירות יער (דומדמניות, אוכמניות, תותים, פטל) לבין התפתחות סרטן המעי הגס. הם מצאו ששילוב בין אם שתייה/אכילה של פירות יער מעכבים את הגדילה של התאים הסרטניים. מעבר לכך, פירות אלו תורמים לירידה במשקל, ניקוי הכבד והכליות.

מה אפשר להכין איתם? שייק פירות יער עוגות או עוגיות פירות יער לשלבם במנת יוגורט לאכול אותם טריים

יום מקסים וורוד שיהיה!!!!!


bottom of page