top of page

ארוחת בוקר

עודכן: 23 באפר׳ 2020


אין ספק שארוחת הבוקר הינה הארוחה החשובה ביותר ביום. והייתי מוסיפה לזה, גם הטעימה ביותר ביום!!!

אז הסיבה הראשונה בחשיבות ארוחה זו נעוצה בעובדה כי יש למלא את מאגרי המזון בגוף ולעצור את המצב הקטאבולי (פירוק) בו הגוף שרוי אחרי שנת הלילה. לא סתם קראו לארוחה זו באנגלית- break fast (שבירת הצום)

ארוחת הבוקר חשובה כדי לשמור על רמות קבועות של סוכר בדם וכדי למנוע התקפי רעב ובעקבותיהם איבוד שליטה וזלילה במהלך היום. היעדר תיאבון בבוקר נגרם לרוב כתוצאה מאכילת ארוחות גדולות,שמנות או חטיפים רבים מאוחר לפני השינה.

מחקרים גילו כי השפעות מיטיביות על הזיכרון, ריכוז וביצועים מנטליים למי שהתחיל את היום בארוחת בוקר מזינה. בנוסף, נמצא כי מזון שנצרך מוקדם בבוקר תורם פחות לשומן שנאגר בגוף מאשר מזון שנצרך בשעות הערב. ולכן לאלו הפוסחים על ארוחת הבוקר- סיכוי גבוה יותר למשקל עודף.

אז ההמלצה העיקרית היא להתחיל את היום במיני בוקר- מיני ארוחת בוקר. מטרת ארוחה זו היא לעצור את המצב הקטבולי מהלילה ולהזניק את פעילות שריפת השומן. מומלץ לאכול ארוחה זו כשעה מההשכמה. ארוחה זו תכלול מנת פחמימה אחת (כ 40 גר)- יכולה להיות מנת פרי, דגנים, שייק.

לאחר כשעתיים יש לאכול את ארוחת הבוקר עצמה. מטרת הארוחה היא לעודד רמת אנרגיה גבוהה וחמצן לתאי הגוף ולהמשיך להעניק לגוף אנרגיה זמינה לשריפת שומן. ארוחה זו תכלול מנת חלבון (כ 30 גר) ומנת פחמימה, שומן.למשל- יוגורט ופייבר, לחמית/פתית/שיפון וגבינה רזה, יוגורט, פרי ואגוזים

בתאבון!


bottom of page