Pilates & More

סטודיו לפילאטיס ותנועה
מור שבת בצלאל
צור יצחק, Israel

©כל הזכויות שמורות לסטודיו פילאטיס אנד מור / עוצב ע"י SITIX

השפעת פעילות גופנית על מצב הרוח


יש אנשים שבואו של החורף אינו כרוך מבחינתם רק במזג אוויר קר ובהוצאת מעילים מהארון: השינוי באור גורם אצלם גם לשינויים במצב הרוח- עד כדי דיכאון. דיכאון חורף הוא למעשה סוג של דיכאון עונתי.

הסיבה לדיכאון בחורף היא כנראה החוסר באור, הנובע מהתקצרות שעות האור במשך חודשי החורף.

לפעילות הגופנית השפעה אנטי דיכאונית מוכחת ומחקרים מצביעים על כך שפעילות גופנית קבועה מהווה גורם יעיל במצבי דיכאון.

מחקרים הוכיחו שפעילות גופנית:

  1. משפרת את הדימוי העצמי ובכך תורמת לבריאות הנפשית, שוברת את שגרת היום, מוציאה את האדם ממצב של חוסר פעילות ומעוררת בו תחושה של עשייה חיובית. כל אלה משפיעים כמובן על מצב הרוח הכללי ומסייעים להפיג תחושות של דיכאון קל וחרדה.

  2. בנוסף, השליטה בגוף, שהיא תוצאה של פעילות גופנית, משפרת תהליכים של קבלת החלטות ותורמת ליכולת חשיבה בהירה וצלולה.

  3. התעמלות קבועה מהווה מפלט למתחים. מחקרים רבים מאשרים עובדה זו. כאשר מתעמלים השרירים פחות מתוחים ודופק הלב עולה- שילוב מרגיע המאפשר להתמודד עם בעיות.

  4. רבים מגלים כי העיסוק בפעילות גופנית מקנה להם הטבה נוספת: הם ישנים טוב יותר ומתעוררים בתחושה רעננה יותר בבוקר, וזאת הודות לכך שפרקי השינה העמוקה גדולים יותר. התעמלות יכולה להיטיב עם השינה גם בדרכים עקיפות, ההרפיה שחשים לאחר מאמץ גופני יכולה להקל על אלו הסובלים מנדודי שינה.

להתעמלות יתרונות פיזיים ורגשיים רבים:

התעמלות יכולה להאריך ולשפר את איכות חיינו. אם נתעלם לרגע מגורמים בריאותיים אחרים הרי שתוחלת החיים של אנשים המתעמלים באופן סדיר ארוכה יותר מאשר אלו שאינם עוסקים בפעילות גופנית כלשהי.

  • היא מפחיתה מתח

  • משפרת סיבולת של מערכת הלב, הריאה וכלי הדם

  • מחזקת את השרירים

  • מגבירה את רמת האנרגיה

  • משפרת תחושות דיכאון

  • מפחיתה לחץ דם גבוה ואת רמות הטריגליצרידים בדם

  • מחזקת את המערכת החיסונית כך שתוכל להתמודד טוב יותר עם מצב של מחלה

להתעמלות קבועה יש אפקט פסיכולוגי ופיזי. היא יכולה לעורר את מצב הרוח, להקל על דיכאון ומתח ולהגביר את הביטחון העצמי.

התעמלות נמרצת ממריצה את המוח לשחרר הורמונים הנקראים "אנדורפינים". אלו מעניקים תחושה טובה ומסוגלים אף להעלים תחושות כאב. המוח מתחיל לשחרר את האנדורפינים החל מכ 15-20 דקות לאחר תחילת התרגול והתהליך מגיע לשיאו לאחר כ 45 דק. תנועות החוזרות על עצמן, מגבירות את ייצורו של הסרטונין, שהינו מסר עצבי (נוירוטרנסמיטר) חשוב במוח.

לסיכום: פעילות גופנית משפיעה על מצב נפשנו, עוזרת במצב מחלה, מורידה את רמות הדיכאון, המתח והחרדה, משככת כאבים, מאפשרת ליהנות מתחושת ההתעלות שלאחר ההתעמלות לאורך זמן רב, מעוררת ומשפרת את מצב הרוח. אז למה אתם מחכים??

הירשמו לשיעורים ותתחילו לשפר לא רק את החוסן הגופני אלא גם את החוסן הבריאותי והמנטלי שלכם. מחכות לכם בסטודיו :)