Pilates & More

סטודיו לפילאטיס ותנועה
מור שבת בצלאל
צור יצחק, Israel

©כל הזכויות שמורות לסטודיו פילאטיס אנד מור / עוצב ע"י SITIX

קינואה



קינואה גם הופכת להיות חברה טובה. גם לה יצא שם של אוכל לציפורים או בעלת טעם מריר. גם כאן זו רק סטיגמה. גם קינואה אפשר לאכול מתוק או מלוח. יש קינואה לבנה, כהה, אדומה ואפשר לשלב ביניהן. קינואה מתבטלת נהדר עם ירקות כמו גזר, בצל, בורוקלי, כרובית, גמבה, גרגירי חומוס ועוד. אפשר להוסיף לה עשבי תיבול ותבלינים ואגוזים. אפשר לאכול אותה קרה, בטמפ' החדר או חמה.

קינואה אפשר לבשל כמו אורז- 1 כוס קינואה על 2 כוסות מים רותחים. אם בישלת אותה בלי תבלינים ואת מרכישה מרירות, שפכי מיד לאחר ההכנה מיץ לימון מ 1/2 לימון בערך וערבבי, המרירות תיעלם. מומלץ לתבל במלח, פלפל, כורכום.

סלט טבולה מקינואה: 1 כוס קינואה מבושלת צרור פטרוזיליה קצוץ דק צרור נענע קצוצה דק עגבניה קצוצה דק בצל קצוץ דק שמן זית, מלח לימון. מערבבים הכל ומגישים מיד.

סלט קינואה: 1 כוס קינואה חופן כוסברה 2 גבעולי סלרי 10 עגבניות שרי גמבה אדומה או צהובה 1/2 בצל סגול חופן אגוזי מלך מערבבים הכל.

תבשיל קינואה קלאסי וירקות: 1 כוס קינואה אדומה/לבנה בצל קצוץ גמבה, גזר, ברוקולי או כרוכבית כוסברה קצוצה (לא חובה) מלח, שמן זית 2 כוסות מים רותחים

קוצצים בצל ומאדים בשמן זית מוסיפים את הירקות מערבבים ומאדים מוסיפים תבלין לגריל, קינואה, מים רותחים ומלח. מכסים את הסיר ומבשלים על אשר קטנה חצי שעה- עד שהמים מתאדים לגמרי.

גם קינואה אוהבת טחינה וסלט ירקות קצוץ דק.

ממולאים בקינואה: עגבניות, פלפלים או כרוב אפשר למלא בקינואה ובירקות. מכינים את הקינואה מראש, מוסיפים לה ירקו, ממלאים ומבשלים בסיר נמוך. מכינים רוטב מעגבניות, רסק עגבניות ללא סוכר, תבלינים, מלח פלפל ומים רותחים. שופכים את הרוטב בעדינות על הממולאים ומבשלים על אש קטנה כשהסיר מכוסה. אפשר גם לאפות בתנור בתבנית פיירקס.

קציצות קינואה: 1/2 כוס קינואה מבושלת כרובית שלמה מבושלת 5 דק במים רותחים ומעוכה לפירה חופן תרד (שהתבשל כמה דק עם הכרובית) טחינה-כף 1/2 כרישה קצוצה גס מלח פלפל תבלינים לפי הטעם- כורכום, כמון, מעט בהרט, צילי יבש מערבבים הכל, מרפדים בניר אפייה ומברישים במעט שמן זית. יוצרים קציצות, מברישים גם אתן בשמן ובוזקים עליהן שומשום. אופים 20 דק בחום 180 מעלות. אפשר להפוך אותן לצד השני ולאפות עוד 10 דק.

#ללאגלוטן