ירקות מבושלים

עודכן ב: אפר 23


*ירקות מבושלים* דקת למידה- מה בעניין הירקות המבושלים-מגוון, טעים, חם, משביע- כן!! אבללללל.... וזה אבל משמעותי. נכון, מנפח, בואו נבין למה?

כמה סיבות: אם נכין סלט עם פלפל כתום, גמבה, מלפפון, עגבניה, גזר- יצא סלט ענק- כנאה שלא נצליח לאכול את כולו ונאכל רק חצי. הכמות שיצאה היא גדולה, הקיבה שלנו גודלה חצי מהכמות. דהיינו, נאכל רק 2.5 ירקות גג. כמות הסיבים שאכלנו הגיונית ונעימה לקיבתנו. אם נקפיץ את כל אותם ה 5 ירקות, כל הנוזלים יתאדו והכמות שתצא תהייה בגודל צלחת קטנה. נאכל הכל, וכמות הסיבים שאכלנו,גדולה. גדולה אפילו מידי בשביל קיבתנו היחסית קטנה ועצלה. יותר מזה, בדכ הירקות שאנחנו מקפיצות עשירות יותר ממלפון בכמות הסיבים שלהם, כי לרוב זה ברוקולי, כרוב, קישואים, גזר, כרובית, חצילים, שעועית ירוקה וכו... הירקות הללו מתכווצים ועשירים בסיבים פי 4 באותה צלחת הגשה! הגוף שלנו לכן מתקשה לעכל כמות סיבים גדולה כזאת במיוחד שיש עוד מזון כמו בשר, דגים, עוף... לצידו. הכמות יכולה לגרום לגזים, נפיחות וחוסר נוחות.

הרבה מאיתנו מתקשות יותר מאחרות לעכל ירקות מבושלים וזה קשור לעבר תזונתי וליכולת האישית של כל אחת לפרק את האנזימים וגם את זה חשוב לזכור ולהכיר!


אז לסיכום העניין:

לא להגזים בירקות מבושלים, ואם כבר אז להעדיף קישואים, דלורית, גזר, פטריות, יותר מהשאר... ואפילו עדיף אחת ל 3 ימים ולא יומיומי. בערב אני אישית ממליצה רק ירקות חיים קלים ופשוטים לעיכול ופירוק.

💗💗💗💗💗💗

#ירקות

Pilates & More

סטודיו לפילאטיס ותנועה
מור שבת בצלאל
צור יצחק, Israel

©כל הזכויות שמורות לסטודיו פילאטיס אנד מור / עוצב ע"י SITIX