Pilates & More

סטודיו לפילאטיס ותנועה
מור שבת בצלאל
צור יצחק, Israel

©כל הזכויות שמורות לסטודיו פילאטיס אנד מור / עוצב ע"י SITIX

    שזיפים


    אז... כל עונה יש לי את הפרי המועדף עליי אבל בעונת השזיפים אני עפה הכי גבוה שיש! כמות היתרונות שלו והיכולות שלו על גופנו פשוט עושה אותו לאחד המוצלחים, הבריאים ובעיקר המרוקנים.


    קבלי סיכום: א. השזיף מכיל תרכובות אורגניות בשם סורביטול ואיסטין אשר עוזרות לגוף לווסת את פעילות מערכת העיכול ולשמור על פעילותה התקינה. הם תורמים ליציאות טובות ובמיוחד על בטן ריקה. ב. השזיפים מסוגלים לנקות רעלנים מהגוף, בכך עוזרים לנו להילחם בעיייפות הכרונית ובמחלות שונות. ג. השזיף הוכח כמשפר את יכולת הגוף לספוג ברזל, ובכך עוזרים ליעילותו של הדם בהובלת חמצן אל האיברים השונים בגופנו. ד. מספר מחקרים עדכניים קושרים בין צריכת שזיפים למניעת מספר סוגים של סרטן, ביניהם סרטן השד וסרטן המעי. ה. מניעת חמצון הכולסטרול על ידי השזיפים מורידה את הסיכוי לחלות במחלות לב שונות על ידי שמירה על כלי הדם נקיים מחסימות. ו. אכילת שזיפים בצורה יומיומית יכולה להוריד את הסיכון לפגיעה בראייה עם התקדמות הגיל. ז. לשזיפים יש ציון נמוך במיוחד במדד הגליקמי, כלומר, הם מווסתים את רמות הסוכר בדם ועוזרים למנוע סכרת. ח. השזיפים מכילים מגנזיום, התורם לבריאות השרירים ומערכת העצבים. ט. השזיפים עשירים בויטמיןc, המחזק את המערכת החיסונית ועוזר לגוף להילחם בדלקות ומזהמים ובחומצה פולית. י. אכילת שזיפים מגבירה את זרימת הדם לכיוון רקמות צלקת, וכך עוזרות להסיר את המראה שלהן ולעדן אותן.

    גיוון זה חשוב אבל מבחינתי שיהיו 2 שזיפים ביום כמנת פרי בנוהל!! אפשרי ב: דייסת ציה יוגורט עם אגוזים 2 במיני על בטן ריקה בשייק עם חצי אפרסק או במאפינס- טחנו את השזיפים והוסיפו למאפינס כמנת פרי- יוצא מושלם.

    בתאבון!!!!

    #פירות