Pilates & More

סטודיו לפילאטיס ותנועה
מור שבת בצלאל
צור יצחק, Israel

©כל הזכויות שמורות לסטודיו פילאטיס אנד מור / עוצב ע"י SITIX

    שינה


    על חשיבות השינה...

    הידעתם כי שעות שינה מעוטות, נדודי שינה, שינה באור ושינה קלה גורמים להרעה בקצב חילוף החומרים!!!

    מחזור השינה שלנו הוא תהליך חיוני לבריאות הגוף ושריפת שומן. ומלבד עזרתה של השינה בתפקוד היעיל בחיי היום יום, מחקרים מוכיחים את הקשר בין השמנה לשעות שינה כקשר הדוק, גם אצל ילדים!

    שינה מועטה פוגעת בחילוף החומרים, מגבירה תאבון וכתוצאה מכך גורמת לעלייה במשקל. חוסר שינה מוריד, כמו הלפטין, ומעלה את רמת הגרלין. שתי תופעות הורמנוליות הגורמות לעלייה במשקל בפני עצמן. בנוסף, אובדן שעות השינה מגביר את הרעב ובמיוחד למזון עתיר פחמימות פשטות מה שיגרום לנו לקחת בלי להתבלבל!! ככל שישנים פחות, השומן מתפרק פחות! גם אם אכלנו יפה במהלך היום. שעות השינה ב 40 שנה האחרונות, התקצרו בעקבות אורח החיים המודרני שהינו תובעני מאוד, וההנחה היא שזה אחד הגורמים לתופעת ההשמנה בחברתנו.

    שינה טובה לא פחות חשובה מהמזון שאנו אוכלים! והיום.. מחקרים עדכניים אף גורסים כי נשים זקוקות יותר שינה מגברים!!!! אז כיבוי אורות מוקדם היום, כן? לילה רגוע ושקט!

    #סדריומי