כמה טיפים לשמירה על חיוביות בתקופה זו

כדי להתמודד עם הריחוק מהעבודה והחברים ולהישאר עדיין חיוביים, נסו:

א. לזהות את מקור האנרגיה שלי: מה עושה לי טוב? מוסיקה, ספר, פילאטיס, למידה. חשוב לבחור כל יום משהו חשוב שאני עושה עבור עצמי ומניע אותי.


ב. נתינה לאחר: שיחהת הטלפון והתעניינות, סיוע בדרכים שאתה יכול לאחרים, נתינה היא מקור נהדר לאנרגיה לך ולמי שמקבל.


ג. לדאוג גם לגוף ולנשימה: כל טכניקה להגבת הנוכחות בהווה (לא מחשבות על העבר או חרדות העתיד)- יוגה/פילאטיס/מדיטציה, כתיבה, תנועה וגם נשימה. תנועה מחזקת את הדוף והנפש ומכניסה אותנו לmodeפרודוקטיבי להמשך היום.





ד. שגרת בוקר: שגרה היא עוגן. קימה בשעה המוקדמת, מקלחת, בגדי יום יום, קפה, מייצרים חשיבה חיובית, יצירתיות והתחלה פרודקטיבית שממשיכה לתוך יום העבודה. ואם מדברים על בוקר, גם שנת הלילה טובה היא חיונית לשמירה על רמת אנרגיה במהלך היום.




ה. הסביבה הפיזית מאוד משפיעה על מצב הרוח: חדר נעים, תנונות שמזכירות רגעים שמחים או רגעים שבהם הייתי במיטבי או התמודדתי עם קושי, משפטים שנותנים כח והשראה.


ו. איזון בית עבודה: מושג שהשתנה מאוד בחודש האחרון. כדאי להגדיר בתחילת היום מהם החלונות החשובים בתוך יומן העבודה העמוס, הגדירו זמן שקט, זמן משפחה, זמן עצירה לתכנון מול משימות נכנסות.


ז. מודעות לדברים שמצליחים לקדם: אנרגיה חשובה נוצרת כאשר אנחנו מודעים להתקדמות המשימות שלנו, זוהי תחושת ה flow (הזמן רץ וההספק שלי גבוה). בסוף היום חשוב לבחון מה הספקתי וקידמתי.


ח. קשר עם אנשים: קשר מסייע לנו להישאר מעודכנים. קשר עם אנשים בעלי גשה חיובית- הוא מדבר ומייצר תחושה חיובית ואנרגיה. במפגשים עם עמיתים- נסו לקיימם בוידאו, להתעניין, לנהל שיחה. זה המזן גם לשיחות עם חברים, לנוכחות שלכם בקבהילות מקצועיות ואחרות ברשת.

מצאו את הקהילה המתאימה לכם, השתתפו בדיונים, משחקים משותפים ועוד.



ט. הדיבור הפנימי- לא להיות שיפוטי, לתת מקום לכל הרגשות: השיחה החשובה היא השיחה שלי עם עצמי. חשוב להדגיש את ה"יש" ולא את ה"אין". להיות מודע לתפיסת המציאות שלי ולנסות לייצר דיבור חיובי, להזכיר לעצמי את חצי הכוס המלאה, מצבים דומים שהצלחתי להתמודד איתם.


י. כתיבה אוטומטית: ברגעים של חרדה או התגברות מחשבות שליליות, שבו וכתבו מה שעובר לכם בראש באותו רגע. הפעולה הזו משחררת לגוף הורמונים שוגרמים להרגשה מאוזנת יותר ומצמצמת את החרדה לזמן קצוב, זמן הכתיבה. יש מחקרים שמראים שדווקא כתיבה חיובית, כזו המתמקדת בטוב, בהצלחה, בהתסכלות על ה"יש" מעוררת רגשות חיוביים.



יא. שימו לב להזדמנויות בזמן הנוכחי: את ההזדמנויות קשה לראות עכשיו, בוודאי אם מישהו חולה, או אם יש חרדה פיננסית ודאגה להורים. אבל! שווה לשים לב גם להן- זמן עם הילדים, חברים, זמן לספר, סרט, מוסיקה, וובינר ועוד. העיסוקים הללו מאפשרים גם הסחת דעת מהדברים המדאיגים.

ולסיום: להשפיע על ההורמונים שוגרמים להרגשה טובה! את הרוב אתם כבר יודעים, רק אזכיר ש...

שוקולד (באחוז קקאו גבוה כן?), פעילות גופנית (כן גם בבית איתי), מבט עיניים ישיר, התנדבות ונתינה, הימנעות מדחיית משימות, למידה של משהו חדש- לכולם אפקט דומה שנותן הרגשה נפלאה להמשך.



שיהיה בהצלחה, כאן עבורכם לכל שאלה, מענה או עזרה.


Pilates & More

סטודיו לפילאטיס ותנועה
מור שבת בצלאל
צור יצחק, Israel

©כל הזכויות שמורות לסטודיו פילאטיס אנד מור / עוצב ע"י SITIX