Pilates & More

סטודיו לפילאטיס ותנועה
מור שבת בצלאל
צור יצחק, Israel

©כל הזכויות שמורות לסטודיו פילאטיס אנד מור / עוצב ע"י SITIX

    יום הכיפורים

    יום הכיפורים, למה אתם כל כך בלחץ?

    מה יהיה? מה נאכל? איך נרגיש? כמה צריך לאכול? מה נאכל במפסקת? מה נאכל אחרי הצום?

    אתם יודעים שיש אנשים שצמים 5 ימים ברצף? ויש כאלה שצמים גם 5 שבועות רצוף.

    צום בריא לגוף!

    הוא מזכך, הוא מנקה, הוא מאפשר לעשות ריסטארט לכל המערכת, הוא מכניס חיות.

    צום הוא אחת התרופות החזקות ביותר בטבע.

    בעלי חיים צמים באופן אוטומטי ואינטואיטיבי כשהם מרגישים לא טוב. גם בני אדם, רק שבני אדם כל כך פוחדים למות שברגע שהם חולים הם מיד מחפשים להכניס מזון לגוף במקום לתת לו לנוח. הכוח והאנרגיה לא מגיעים מהאוכל.


    זכרו כי מעל הכל צום יום כיפור הוא צום דתי ובניגוד לצום רפואי שכולל בתוכו נוזלים, ביום כיפור הגוף לא מקבל נוזלים ומזון מוצק ואם ניערך בהתאם נוכל למנוע מיגרנה כאבי ראש וסחרחורות.

    אז הדחף הפסיכולוגי שלנו הוא ״להעמיס״ כמויות ענקיות של אוכל בארוחה מפסקת ובארוחה שפותחת את הצום כדי להשלים ״חוסרים״.

    העניין הוא שאם נאכל עד למצב שצריך לפתוח ״כפתור״, הרעב ביום שאחרי יהיה אותו רעב.

    הגוף לא משתמש במאגרי המזון שצברת אתמול לטובת הרעב שלך!!!

    מה גם שיש לנו נטייה לראות בצום כאקט לירידה במשקל. זכרו שגם אם המשקל מראה שירדתם מדובר במסת שריר ולא במסת שומן.




    כמה כלים להיערכות מוקדמת לקראת הצום:

    הפחיתו את כמות הקפאין – קולה, קפה ותה למינימום.

    קפאין הוא שודד ויטמינים ומינרלים וגורם להתייבשות, לכן הפחיתו בהדרגה וביום הצום אף הימנעי.

    ביום הצום תדאגו לפתוח את הבוקר עם 2 כוסות מים ולימון. ובמהלך היום היצמדו לבקבוק שתשתו ממנו בהדרגה.

    בארוחה במפסקת:

    בארוחה רצוי לאכול פחמימות מורכבות, חלבון וירקות ושומן בריא.

    המטרה היא לתדלק את הגוף במזונות שיוצרים שובע בטווח הקצר ובטווח הארוך

    בסיום הארוחה תה ירוק עם כדור תמרים/תמר + שקד/עוגייה קטנה

    אל תתפתו לקינוח גדול שיגדיל אצלך את הצמא והרעב.

    מה לאכול בסיום הצום:

    גם פה הדחף הפסיכולוגי הוא ״להתנפל״ על האוכל כדי להשלים חוסרים.

    תתחילו עם כוס מים בטמפרטורת החדר אפשר עם לימון.

    אח״כ תאכלו אנרגיה מהירה שתאושש את הגוף: תמר/פרי/פרוסת לחם עם טחינה וסילאןץ

    פחמימה פשוטה שנספגת במהירות בגוף ותאושש את הגוף.

    אחרי חצי שעה 45 דק לבדוק אם אתם עדיין רעבים ואם כן:

    אז לאכול ארוחה קלה

    אפשר מרק וירקות בצד

    אנטי פסטי וטחינה

    דייסת קוואקר+פירות

    דג+וירקות


    חשוב לשמור על כמויות קטנות ולאפשר לגוף להתאושש בהדרגה מהצום.

    אין מזון ספציפי אלא ארוחת ערב רגילה שלא תיצור עומס על מערכת העיכול



    זכרו כי מדובר בסך הכל ב24 שעות שאם תקחו אותן ותעבדו עם המהות האמיתית שלהם לא תרצו לאכול בכלל. אם תדבקו בעבודה האמיתית לא ישאר לכם מקום במחשבה לאוכל.

    תתמקדו בהתבוננות פנימית, יש לכם הזדמנות יוצאת דופן להתבוננות במחשבות שיגיעו ובהשפעתן על הגוף. יש לכם הזדמנות לעשות תשובה ולאפשר לאור להכנס אל הכלים שלכן, תתמקדו בהכנת הכלים.

    אז מה זה חשוב מה באמת אוכלים? ולמה כל כך לפחד ממשהו שהוא טבעי? הרעב הרי נעלם תוך מספר שעות, הוא נשאר רק במחשבה וזה הזמן להכניס אוכל רוחני לתוך המערכת ולאפשר התעלות של הנשמה.

    צום קל מועיל

    גמר חתימה טובה

    מור