הניוזלטר של הסטודיו

עדכונים // מתכונים // ודברים חשובים

ארגון סדר ומשמעת בשמירה על משקל תקין

סדר ארגון ודיוק

כמה תזכורות ועידכונים מהשבוע האחרון:
**תקלה במערכת**

בשבועות האחרונים חלה תקלה במערכת שליחת ההודעות בלבד. מה שאומר שאתם מקבלים גם הודעת פוש לאפליקציה וגם הודעת סמס עם תזכורות. למי שממש מפריע, מוזמן לסמס לי ואוריד אותו ממערכת הסמסים. למי שלא מקבל שום התראה מוזמן לסמס לי גם כדי שנסדר זאת. התקלה צפוייה להסתיים בתחילת ינואר.

בנוסף,  ממליצה תמיד לבדוק ברישום באפליקציה שלכם בלשונית ה״שיעורים שלי״ שאתם אכן רשומים לשיעורים הרלוונטיים אליכם.

וכעת קצת ענייני תזונה, ארגון סדר ומשמעת בשמירה על משקל תקין:

אז נניח שעכשיו אחרי החגים והחלטתם שאתם מתחילים מעכשיו לאכול יותר בריא. או שאתם נמנעים מסוכר וקמחים

אז מה עכשיו? מה עושים? איך מתחילים? איך לא נשברים?

יש שני מפתחות מבחינתי להצלחה של כל שינוי:

הראשון- בוחרים.

והשני לא פחות חשוב- מתכננים

 המפתח הראשון, בחירה, הוא מפתח קריטי להצלחה.

זה אומר שלא רק שהחלטנו אלא שאנחנו גם מוכנים לקחת בחשבון ולהתמודד עם כל המשמעויות וההשלכות והמחירים שיש להחלטה שלנו, כדי להנות מהרווחים שלה.

זו בחירה.

 

והמפתח השני: תכנון והתכוננות.

זה קצת כמו כף היד וגב היד. אי אפשר לבחור בלי לתכנן ואי אפשר לתכנן בלי לבחור. אף אחד מהם לא יתקיים או יחזיק מעמד בלי השני.

אז תכנון זה בעצם ביטוי יום יומי ושבועי וחודשי של הבחירה שלכם.

תכנון אומר שאתם יודעים איך הולך להראות היום שלכם, מה אתם מתכננים לאכול בוא, אתם מוכנים אליו (ואל שארית השבוע שאחריו) ויש לכם את כל מה שצריך במקרר, מקפיא ומזווה כדי לאכול אוכל אמיתי, טעים ומשביע.

אחרת – זה פשוט לא יעבוד.

למה? כי אם ממש תהיו רעבים ולא יהיה לכם משהו שרק צריך להכין אותו כי המקרר ריק או כי הכל קפוא, יש סבירות גבוהה שתסתפקו בכריך, צלחת פסטה או פשוט תזמינו פיצה.

כי אם יש לכם יום ארוך מחוץ לבית ולא לקחת את זה בחשבון אז: יש סבירות גבוהה שתסתפקו בכריך, צלחת פסטה או פשוט תאכלו שווארמה בלאפה. למה? כי טעים. כי אתם רגילים ככה. כי

אתם פשוט רעבים.

אז כשיש לכם סט רעיונות של איזה מנות אפשר לאכול, מה צריך בשבילן ואיך מכינים אותן אז יש לכם: לוח ארוחות, רשימת קניות ותכנון בישולים.

 

טוב. אפשר להתחיל?

 תתכוננו. והצעד הראשון בתכנון הוא לדאוג שבמקרר, במקפיא ובמזווה שלכם יהיה את מה שאתם צריכים כדי לאכול בריא יותר.

 א. תכינו לעצמכם רשימת מנות שאתם אוהבים לאכול שמכילות חלבון וירקות טריים או מבושלים. סגנונות שונים של עוף, דגים, ביצים, פשטידות, קציצות, לביבות, מרקים, תבשילים וכד'. 

 ב. חלקו את הרעיונות למגוון הארוחות:  ארוחות הבוקר, צהריים וערב של השבוע הקרוב. תשיקעו בזה זמן. זו תהיה השקעה מניבה. אני מבטיחה לכם.

 ג. עכשיו צריך להכין. אחרי שסידרתם מה אתם אוכלים ומתי, תכננו מתי תכינו. אתם יכולים להכין שבוע מראש ולהקפיא ואפשר לבשל מידי יום או פעמיים בשבוע – בחירה שלכם.

 ד. הכללים הכי חשובים: 

  3 ארוחות מלאות. 

בלי לספור קלוריות, בלי לשקול, בלי למדוד. ארוחת הבוקר לרוב תכיל מנת חלבון אחת ומנת פחמימה אחת. ארוחת הצהריים חלבונים בלבד וארוחת הערב משולבת 2 חלבון ומנת פחמימה. נסו לשלב 2-3 מנות שומן בריא במהלך היום.

 

אוכלים לשובע. 

אכלתם ירך של עוף או 4 קציצות ולא שבעתם? תאכלו עוד צלחת. לאט לאט זה יתאזן. אתם תראו. הא. וזה חשוב להגיד. ירקות לבד לא משביעים. 

 2 ארוחות ביניים- מנת פרי בלבד

לא אוכלים בין הארוחות. מקסימום שותים. לא משהו קטן, לא ליד הקפה ולא ב "נפילת אנרגיה של 4 אחרי צהריים". בא לכם לאכול משהו תעצרו רגע. בא לכם לאכול ממש ארוחה? שלמה? כן – תאכלו. לא – תשתו. תמצאו לעצמכם תעסוקה. לכו לדבר עם חבר או חברה. צאו לריצה. קחו חיבוק. לכו לישון. אל תאכלו סתם.

 

שתייה חשובה. מים.

לא מים בטעמים. מים. סודה. קפה – תתמקדו בשחור ואספרסו או אמריקנו. תוותרו על החלב הניגר. הוא לא ברשימה. ואל תעופו על קפה יותר מפעמיים 3 ביום. תה. חליטות. חופשי. ובסוף הכי חשוב זה מים.

 

תהנו.

תהנו מהדרך. תהנו מהאוכל. תהנו מהבחירה שלכם. אם תהיו ביסורים ואיסורים "אסור לי, אני לא יכול, אני בדיאטה…" זה לא ילך. העצב יגדל והוא יגדיל את התסכול שיגדיל את הרעב וזה יגמר לא טוב. אתם לא סופרים ולא שוקלים ולא מודדים ואתם מרגישים – טוב! איזה כיף זה? כן. בטוח חסר קצת סוכר. תאכלו פרי אחד או שניים וזה יפתור את העניין.כדי לתכנן, אני ממליצה לכם בחום לרשום  את כל הרעיונות שלכם וגם לתכנן את הארוחות ואת רשימת הקניות שלכם. בבלוג שלי תוכלו לקרוא עוד על תכנון יום שבועי ותמצאו כמה טיפים חשובים ממש על תכנון שמצליח.

  

ובעניין זה מזכירה לכולכם שבימים אלו אני מציעה (בהנחייתי) ללקוחות הסטודיו

תמיכה תזונתית (ליווי אישי או קבוצתי) לירידה במשקל או לשינוי הרגלי חיים, מעקב משקל ואחוזי שומן- עבודה קבוצתית או אישית

(בהתאם לצרכים האישיים של כל אחד).
🥑🍳🍎🍋🥜🥒🍆
הסיוע כרוך בתשלום (במחיר עלות אטרקטיבי מאוד למתאמני הסטודיו בלבד). 

מוזמנים ליצור עימי קשר לקבלת פרטים יותר מפורטים. 

 

אז מבחינתכם... השמיים הם הגבול- רק תחליטו שאתם רוצים ותתחילו.
תעשו מה שעושה לכם טוב

אז יוצאים לדרך??? יותר נכון?... רצים לדרך

 

והעיקר... שיהיה בהצלחה!

Pilates & More

סטודיו לפילאטיס ותנועה
מור שבת בצלאל
צור יצחק, Israel

©כל הזכויות שמורות לסטודיו פילאטיס אנד מור / עוצב ע"י SITIX