Pilates & More

סטודיו לפילאטיס ותנועה
מור שבת בצלאל
צור יצחק, Israel

©כל הזכויות שמורות לסטודיו פילאטיס אנד מור / עוצב ע"י SITIX

הניוזלטר של הסטודיו

עדכונים // מתכונים // ודברים חשובים

טו בשבט שמח- גרעינים, אגוזים ומה שביניהם

טו בשבט שמח וזו הזדמנות טובה לכתוב לכם

דקת למידה- פירות יער:

בפירות יער יש כמויות יפות של סיבים תזונתיים התורמים לפעילות תקינה של מערכת העיכול ולמניעת עצירות, לתחושת שובע ואיזון רמת הסוכר בדם. 
הם מהווים מקור מצוין לויטמינים ושאר רכיבים תזונתים חיוניים!!


מה שמפתיע הוא שהם גם נמצאו שמכילים חומרים נוגדי דלקת, מגנים על בריאות הלב וכלי הדם, שכן אחת ההשערות היום היא שהתקפי לב הם תוצאה של מצבים דלקתיים בכלי הדם. 
פירות היער מכילים כמות נכבדה של ויטמינים- A,E,C שנחשבים לאנטיאוקסידנטים. וכפי הנראה שחומר הצבע שיש בפירות האדומים הללו מסייע בשמירה על הזיכרון ותפקודי מוח נוספים, חיזוק הקולגן שבעור ושיפור זרימת הדם, דבר שתורם גם הוא להגנה על הלב.


למה קפוא??
בפרי מיובש יורד נפח הנוזלים לכן כמויות זהות של פרי מיובש או טרי מכילות כמות סוכר וקלוריות שונה.

סתם לסדר את האוזן:
בכוס אוכמניות טריות יש כ 1 מנת פחמימה (20 גר פחמימה, 70 קלוריות) לעומת 1 כוס אוכמניות מיובשות או חמוציות שבהם יש 4 מנות פחמימה ו 282 קלוריות. ובאוכמניות קפואות (ללא תוספת סוכר) יש כ 130 קלוריות, 2 מנות פחמימה בלבד. 

 

בהקפאה הפרי הטרי מועבר לטמפ' נמוכה השומרת על כל ערכיו התזונתיים. ונמצא כי ירידה משמעותית בנוגדי החמצון שמכיל הפרי או של ריכוז אנתואציאנין. בתהליכי ייבוש לעומת זאת, בעיקר בכאלו שאינם אורגניים, מתווספים לפירות גופרית וחומרים משמרים נוספים.

 

למה עוד?
כי אכילת פירות יער מסייעת בשמירה על רמת החומציות הנכונה במערכת העיכול, עשויה למנוע צרבו ולשמור על איזון ברוב חיידקי הפה ולכן משפיעה על בריאות השיניים והחניכיים..


למה חשוב לי כך כך שילובם?
כי מחקרים רבים מראים כבר שנים את הקשר בין צריכת פירות יער (דומדמנויות, אוכמניות, פתל ותותים) לבין התפתחות סרטן המעי הגס. הם מצאו ששילוב, בין אם שתיית או אכילת פירות יער מעכבים את הגדילה של התאים הסרטניים. ומעבר לכך אנחנו יודעים שפירות יער, דובדבנים, שזיפים אדומים תורמים ירידה, לניקוי הכבד והכליות.


וכעת, איך לא... מתכון מגניב לטו בשבט: 

!!כדורי מנגו ממכרים

ע״פ מתכון של MINIMALIST BAKER


חומרים
150 גרם (בערך כוס וחצי) תערובת אגוזים לבחירתכם

150 גרם מנגו מיובש (בערך כוס דחוסה)

10 תמרי מג׳הול רכים ובשרניים, מגולענים

⅓ כוס קוקוס טחון

¼ כפית מלח (אל תוותרו)

לציפוי: קוקוס, שומשום רגיל או שומשום שחור

הכנה:

1. מתחילים מקליית האגוזים.

קולים את האגוזים על מחבת חמה ללא שמן עד שהם מזהיבים קלות ומפיצים ריח טוב. 

2. שמים את המנגו המיובש בקערה קטנה עם מים חמימים כ-6 דקות. 

מוציאים את המנגו למגבת מטבח או מגבת נייר וסופגים את עודפי המים. 

3. במעבד מזון שמים את האגוזים והמלח וטוחנים אותם לפירורים קטנים. מעבירים את האגוזים הטחונים לקערה בצד.

4. שמים במעבד מזון את התמרים והמנגו. מפעילים את מעבד המזון בפולסים וטוחנים את הפירות למחית אחידה. מוסיפים את האגוזים והקוקוס וטוחנים עד שהמרקם אחיד.

5. בידיים רטובות יוצרים כדורים קטנים ומניחים אותם על נייר אפייה.

6. טובלים כל כדור בקוקוס, שומשום רגיל או שומשום שחור, ואפשר אפילו בקקאו!

מצננים לפחות שעה לפני שאוכלים (אני מכירה אתכם ואתם בטח תטרפו כמה לפני הקירור!)

שומרים בקופסא סגורה במקרר או בפריזר ואחרי יומיים מכינים שוב

בתאבון!!!!